عرض اعمال برحضرت صاحبمان الامام الزمان (ص)
یا مهدی(ع) ادرکنی
دلم برایش تنگ شده است خدایا او رابفرست

 

 

 

 

 

 

بایدبرحال خویش گریه کنیم وای بر ما در طول هفته ها وماهها وسالها چند بار امام وصاحبمان را از خودمان رنجاندیم!!! و باعث گریه و ناله های شبانه آن امام عزیز شدیم چند بار ؟؟؟خدایا هر چی فکر میکنم بیشتر یادم میاد اون عزیزم وگریوندم تا بخندون اصلا خندوندمش ؟؟؟وای برمن که جز شرمساری و سر افکندگی چیزی پیش آن حبیب دل ندارم خدایا چیکار کنم ،هنوز گمراه گمراهم، در بیابانی سیاه وتاریک ونامعلوم دور خودم میچرخم وراه خودم وپیدا نمیکنم .......خدایا اگه تو هدایتم نکنی!!! باز در این بیابان خواهم ماند(یا ابا صالح اغثنی)یا ابا صالح اغثنی، یا ابا صالح اغثنی...

 

بر اساس روایات، اعمال شیعیان در روزهای دوشنبه و پنج شنبه بر امام الزمان(ع) عرضه میشود.در این صورت لازم است انسان ، مراقب باشد عملی را مرتکب نشود که حین عرضه اعمال، باعث شرمندگی او نزد امام (ع)شود وآن وجود مقدس را برنجاند. از امام مهدی (ع)روایت شده که (اعمال امت در هر دوشنبه و پنج شنبه بر پیغمبر (ص)عرضه میشود، پس به آن آگاه میگردد . همچنین بر ائمه (ع) عرضه میشود و به آن علم پیدا میکند.روایات در باب عرضه اعمال به حضرت ائمه به حد تواتر است، ولی مضامین آنها از نظر کیفیت  ووقت عرضه متفاوت است:هر بامداد، هر پنج شنبه و دوشنبه،هر شب پنج شنبه،اول هر ماه.و به روایتی نیمه شعبان، همه اعمال دوران سال بر حضرات معصومین (ع)عرضه میگردد.

 

عبدالله ابن ابان زیات میگوید:به حضرت امام رضا (ع)عرض کردم که برای من وخاندانم دعایی بکنید. حضرت فرمودند:مگر من دعا نمیکنم؟ به خدا سوگند اعمال شما در هر روز و شبی بر من عرضه میشود ، لذا در هر مورد که مناسب باشد دعا میکنم.)عبدالله میگوید:از این حرف امام تعجب کردم. امام (ع)وقتی متوجه تعجب من شدند، فرمودند:آیا کتاب خداوند را نمیخوانی ،آنجا که میفرماید:(و قل اعملوا فسیری الله عملکم و رسوله و المومنون)و نیز نقل شده که روزی امام صادق(ع) خطاب به مردی که در مجلس آن حضرت حضور داشت، فرمودند:چرا رسول خدا را از خود می رنجانید؟شخصی از حضرت سوال کرد:یا بن رسول الله!ما چگونه رسول خدا را از خود میرنجانیم؟حضرت فرمودند:مگر نمیدانی که اعمال شما بر رسول خدا (ص) عرضه میشود، پس اگر معصیتی در اعمال شما مشاهده نماید، باعث ناراحتی خاطر او خواهد شد.پس با اعمال بدتان پیامبر اکرم (ص) را ناراحت نکنید،بلکه سعی کنید با اعمال خوبتان او را مسرور کنید.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یا مهدی ادرکنی و آدرس diyarebaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 108
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1